4e week 1e verslag - Reisverslag uit Skive, Denemarken van sam jong - WaarBenJij.nu 4e week 1e verslag - Reisverslag uit Skive, Denemarken van sam jong - WaarBenJij.nu

4e week 1e verslag

Door: sam

Blijf op de hoogte en volg sam

28 September 2016 | Denemarken, Skive

de laatste dagen is het wat minder druk geweest op het bedrijf. we hebben maandag de laatste mais kuil vol gereden waar nog plek was en hebben deze ook maandag avond weer gelijk afgedekt. er staat nu nog zo'n 50 hectare mais op het land. de opbrengst valt dit jaar zo mee dat ze niet alle snijmais kunnen gebruiken als gangbare snijmais dus zal de laatste 50 hectare niet normaal gehakseld worden. van deze mais gaan we waarschijnlijk volgende week de kolven plukken. dinsdag heb ik eerst in de stal geholpen en na het eten ben ik met hans meegegaan naar het jersey bedrijf en hebben we daar wat karweitjes gedaan. aan het einde van de dag heb ik weer in de stal geholopen met het dagelijkse werk. vandaag (woensdag) heb ik 's ochtends in de stal geholpen bij hans op het jersey bedrijf. dit kwam omdat hier op woensdag ook een stageloper is en we anders elkaar in de weg zouden lopen. het jersey bedrijf is ook leuk werk dus ik vind het niet erg om te doen. na het dagelijkse werk in de stal zijn we gaan eten en daarna zijn we wat dakgoten gaan maken en wat deuren reparen zodat de aankomende winter alles goed dicht kan. vanmiddag heb ik 2 trekkers en wat machines schoongespoten die gebruikt waren in de mais oogst. daarna heb ik om half 4 weer bij hans in de stal geholpen waarna ik ook daar heb mee mogen eten in het pannenkoekenresaurant wat ook eigendom is van de familie van heesch. dit word gerund door de vrouw van hans, elly en haar broer jan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sam

ik ben Sam en zal gedurende mijn stageperiode in denemarken op het bedrijf van familie Van Heesch in Skive mijn ervaringen hier delen.

Actief sinds 05 Sept. 2016
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 6215

Voorgaande reizen:

05 September 2016 - 05 Oktober 2016

Mijn eerste buitenlandstage

Landen bezocht: