5e week 1e verslag - Reisverslag uit Skive, Denemarken van sam jong - WaarBenJij.nu 5e week 1e verslag - Reisverslag uit Skive, Denemarken van sam jong - WaarBenJij.nu

5e week 1e verslag

Door: sam

Blijf op de hoogte en volg sam

03 Oktober 2016 | Denemarken, Skive

de 5e week weeral. gisteren zijn we met wat klasgenoten die ook in denemarken zitten gaan rond reizen. ik zit het meest noordelijk van ons allemaal dus ben ik naar lisanne gereden die het meest dicht bij zit. dit was ongeveer een uur en een kwartier rijden. ik ben om 10 uur 's ochtends thuis weg gereden en was toen rond half 12 bij lisanne. hier heb ik een rondleiding gekregen over het bedrijf en zijn we daarna samen naar jochem gereden die ongeveer een kwartier verder zit. ook daar hebben we een rondje over het bedrijf gedaan en zijn daarna met zijn 3en met jochem zijn auto richting stijn gereden. dit is een stuk zuidelijker en was bijna anderhalf uur rijden. ook daar hebben we een rondje over het mooie bedrijf gedaan. daarna zijn we naar lisan gereden, die zit maar 10 minuten verder als stijn. lisan zit maar een kwartier van de duitse grens af dus toen was ik een heel eind van huis af. daar hebben we ook een rondje over het bedrijf gedaan, wat gerund word door een bedrijfsleider. toen hebben we met zijn allen in een turks resaurant gegeten en zijn weer op de terug weg gegaan. het was ongeveer 7 uur 's avonds voor we weer op de terug weg gingen. we hebben toen eerst stijn weer thuis gebracht en zijn toen verder terug gereden naar jochem waar ik weer in mijn eigen auto ben gestapt en lisanne weer thuis heb gebracht en verder ben gereden naar mijn eigen huis. op de terugweg was het best slecht weer dus was ik pas rond half 11 weer thuis na een dag dat we wel ontzettend veel gezien hebben en veel plezier met elkaar hebben gehad! vandaag hebben we de weekelijkse dingen gedaan die we elke maandag op het bedrijf doen. eerst de dagelijkse dingen in de stal en daarna kwam de veearts om pas gekalfde koeien op te voelen. toen zijn we pas gekalfde koeien gaan verzetten naar de nieuwe grote melk stal. toen hebben we koeien uitgezocht welke droog gezet konden worden en hebben we deze apart gezet en droog gezet. vanmiddag hebben we de kolven plukker voor het eerst uitgeprobeerd maar dit ging nog niet helemaal zoals het moet. de bek werkt nog niet helemaal en de mais is nog niet rijp genoeg om de kolven te plukken. waarschijnlijk zal het over 2 weken wel goed zijn voor de oogst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sam

ik ben Sam en zal gedurende mijn stageperiode in denemarken op het bedrijf van familie Van Heesch in Skive mijn ervaringen hier delen.

Actief sinds 05 Sept. 2016
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 6223

Voorgaande reizen:

05 September 2016 - 05 Oktober 2016

Mijn eerste buitenlandstage

Landen bezocht: